Search This Blog

11 May 2015

Lysten til at rejse

I løbet af de sidste uger, hvis ikke måneder, har jeg haft en utroligt stor lyst til at tage ud og opleve hele verden.



Allerede før jeg færdiggjorde gymnasiet, har jeg haft en idé om at jeg skal ud og opleve verden, på den ene eller den anden måde og dette holder jeg stadig fast i. Jeg fantasere om at tage ud i verden og opleve alle de fantastiske kulture, og nyde alle de smukke landskaber som er skabt af vores natur. 

En måde at kunne opleve en lille del af alt hvad jeg gerne vil opleve, kan være gennem Interrail. Som sagt har jeg allerede før jeg færdiggjorde gymnasiet gjort mig tanker om at tage ud og rejse, og det var under min gymnasietid at jeg fik idéen om at tage på Interrail. Det virker så fantastisk at man kan planlægge sin helt egen rejse rundt i Europa, og det er endnu mere fantastisk at man kan lave sin egen lille to-do liste med steder man bare SKAL se. Jeg er helt hooked på den frihed der findes ved bare at kunne tage toget rundt i Europa, tanken om at jeg kunne tage hvor som helst hen (Selvfølgelig indenfor interrails restriktioner) er så forfriskende og inspirerende, og helt sikkert noget som jeg vil nyde når jeg tager afsted.

På trods af den store frihed som Interrail skaber, har jeg dog selvfølgelig også gjort mange overvejelser om hvordan det hele skal ske. Jeg har overvejet om det skal det var en helt spontan tur uden at have booket hostels eller hoteller på nogle destinationer, eller om det skal være en mere organiseret tur hvor jeg i forvejen har planlagt de fleste destinationer og seværdigheder, dog selvfølgelig med plads til ændringer.

Inden jeg bestemmer mig for hvilken form for tur jeg vælger at tage, samt hvor lang turen skal være, er jeg så heldig at jeg kan søge råd hos nogle af mine kollegaer, som allerede har været på interrail et par gange. Dette er en fantastisk mulighed for at få nogle gode råd, samt at få lidt styr på hvor meget forberedelse der skal til for at få en god tur.



På trods af min store interesse for at tage på Interrail, så må jeg nok indrømme at der nok går noget tid inden min drøm bliver en virkelighed. Lige p.t. fokusere jeg nemlig mest på at få det meste ud af min tid i Belfast, samt at få startet en lille opsparring, så jeg er økonomisk dækket til de udfordringer som må komme når jeg flytter hjem til lille Danmark igen.

Jeg må fortsætte med at drømme og med at planlægge min lille rejse rundt i Europa!


No comments:

Post a Comment