Search This Blog

27 Apr 2015

Midlertidig tilstedeværelse

Det er sygt mærkeligt at tænke på at mit nuværende liv kun er midlertidigt. Min nuværende bopæl i Belfast, mit nuværende arbejde og mit nuværende jeg, er alt sammen midlertidigt. Hvem ved hvor jeg står, samt hvad jeg laver om bare et halvt år? Jeg kunne lave ALT, for det jeg laver nu er blot midlertidigt.

Det eneste som jeg kan komme i tanke om der skulle være permanent, skulle være datiden. Uanset hvad der er sket i datiden vil det altid være permanent og uforanderligt. I hvert fald med vores nuværende teknologi.

Alle de beslutninger vi, som menneske, tager lægger vel i bund og grund bundet i vores nuværende midlertidige liv, samt vore permanente datid.

Dette kan både være en fortryllelse som det kan være en forbandelse. For nogle mennesker kan der nemlig være umuligt at se udover den permanente datid og bygge videre på den midlertidige nutid, ind i den uendelige fremtid.

Selvom datiden er permanent og nutiden midlertidig så vil fremtiden altid være uendeligt foranderlig.

No comments:

Post a Comment