Search This Blog

19 Apr 2015

At blive voksen

Det er mærkeligt at gå fra at gå på gymnasiet til at flytte til udlandet, bo i egen lejlighed, og have et arbejde hvor man arbejder fra 8-17 fem dage om ugen.

Lige meget hvor kliché det lyder, så indser man de kvaliteter man havde i Gymnasie tiden. Selvom jeg ikke var den person som var aller mest socialt aktiv under gymnasiet, så savner jeg alligevel de mange begivenheder, arrangementer, og ikke mindst det fællesskab jeg havde med min klasse. Selvom der også er få fælles arrangementer med folk fra arbejdet af, så er det alligevel så anderledes end det var på gymnasiet, og det er uden tvivl noget jeg savner.

Der er uden tvivl også nogle fantastiske kvaliteter ved at bo for sig selv og ved at arbejde. Én af disse faktastiske kvaliteter er blandt andet at jeg kan være sammen med min kæreste MEGET mere, hvilket er helt fantastisk, og er noget som jeg nyder hver dag. Derudover, så får man også en anderledes mængde af penge, som også er med til at åbne nye døre. Men trods dette, savner jeg alligevel det positive fra gymnasiet.

I princippet er det meget et "græsset er grønnere på den anden side" koncept. Når man står i noget, har man en tendens til at fremhæve det negative, og sammenligne de positive aspekter med enten fortiden eller noget anderledes. Sådan vil det uden tvivl altid være.

Men jeg er glad for at jeg har gjort de ting jeg har gjort i mit liv, at jeg har gået på gymnasiet med en dejlig klasse, at jeg tog på efterskole og trods alle forventninger havde et fantastisk år, grundet fantastiske med elever, og at jeg nu bor i udlandet og arbejder.

I mange situationer gælder det om at få det ud af livet man kan.

No comments:

Post a Comment